یکشنبه ۴ آذر ۱۴۰۳ | Sat 23 Nov 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۴۳:۴۱

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی:
جزئیات طرح شکایت علیه شرکت هنگ کنگی سانحه سانچی

باشگاه خبری فراساحل: پیگیری جزئیات منجر به حادثه غرق شدن کشتی سانچی و نهایی شدن درصد خسارتی که بیمه‌ها برای این حادثه باید پرداخت کنند، شرکت ایرانی را به شکایت از شرکت هنگ کنگی صاحب کشتی کریستال مجاب کرده است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از ایسنا، نادر پسنده مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان این مطلب اظهار کرد: پس از نهایی شدن گزارش حادثه سانچی دو طرف حاضر در این حادثه طبق موارد حرفه‌ای و سابقه‌ای که از تجربه‌های قبلی وجود داشته، نسبت به شکایت از یکدیگر اقدام کردند. به گفته وی، همانطور که در هر تصادفی دو طرف دعوا علیه یکدیگر مواضعی دارند، در حادثه برخورد دو کشتی به یکدیگر نیز چنین مسئله‌ای وجود دارد و طرفین به منظور مشخص شدن میزان دقیق نقش هر یک در حادثه و تفاوت‌هایی که در خسارات به وجود می‌آید، نسبت به شکایت اقدام می‌کنند.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در رابطه با سانحه سانچی طرف ایرانی زودتر نسبت به شکایت اقدام کرده، توضیح داد: متاسفانه این ابهام به وجود آمد که در رابطه با این حادثه ایران از چین شکایت کرده که این مسئله به هیچ عنوان درست نیست بلکه شرکت ملی نفتکش به عنوان طرف ایرانی حاضر در این حادثه از شرکت هنگ کنگی صاحب کشتی کریستال در دادگاه این کشور شکایت کرده است. پسنده ادامه داد: البته شرکت هنگ کنگی نیز در دادگاهی چینی علیه طرف ایرانی شکایتی را به ثبت رسانده بود که بر اساس عرف موجود در دعاوی بین المللی دریایی با توجه به اینکه ایران ابتدا شکایتش را ثبت کرده، بررسی‌های لازم در این رابطه در دادگاهی انجام می‌شود که از سوی ایران برای ثبت شکایت انتخاب شده بود.

وی درباره دلایل ثبت این شکایات و اهدافی که از این موضوع دنبال می‌شود نیز اظهار کرد: این موضوع کاملا فنی و حرفه‌ای است و دو طرف شکایت خود را به منظور نهایی شدن میزان خسارات به وجود آمده و میزان خسارتی که بیمه پرداخت می‌کند، در این دادگاه‌ها شکایات خود را ارائه می‌کنند زیرا حتی اگر درصدی در میزان خسارات تفاوت ایجاد شود، رقم قابل توجهی از خسارات که باید از سوی هر یک از طرفین پرداخت شود، به وجود می‌آید. مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی درباره وضعیت بیمه کنندگان کشتی سانچی نیز توضیح داد: کشتی‌هایی که با این عظمت در دریاهای بین المللی حرکت می‌کنند، چند نوع بیمه دارند. بیمه خدمه، بدنه، محموله و بیمه‌هایی چون خسارات حاصل از آلودگی یا غرق شدن بخشی از این بیمه‌هاست که در رابطه با هر یک از موارد آنها تفاوت‌هایی وجود دارد.

از این رو این دادگاه امری طبیعی در فضای پس از بررسی سانحه برخورد دو کشتی به حساب می‌آید که دادگاه با هدف بررسی میزان خسارت‌ها رای خود را ارائه خواهد داد. البته در رقم خسارت تفاوتی ایجاد نمی‌شود بلکه تنها بحث‌ها درباره طرفی است که باید خسارات را پرداخت کند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل، کشتی نفتکش سانچی ایران که از بندر عسلویه حرکت کرده بود، در ۱۶ دی ماه سال گذشته در اثر برخورد با کشتی فله بر چینی کریستال دچار آتش سوزی شد و پس از چند روز سوختن در دریا غرق شد. تمامی ۳۲ سرنشین این کشتی در اثر انفجارهای پی در پی پس از برخورد جان خود را از دست دادند. چند روز پس از این حادثه یک گروه چینی توانست برای دقایقی به عرشه سانچی ورود کند و جعبه سیاه این کشتی را به خارج از آن منتقل کند. ایران چند ماه قبل گزارش نهایی خود از حادثه سانچی را منتشر کرد که بر اساس آن از تغییر مسیر کشتی چینی کریستال به عنوان اصلی ترین عامل در به وجود آمدن این حادثه تلخ یاد شده بود.



  کد خبر : 5521
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :